Insights from Gobal Companies
Buch, Englisch, 273 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 218 mm, Gewicht: 522 g
ISBN: 978-1-137-00581-6
Verlag: Palgrave MacMillan UK
By drawing on the experiences of Danone, Nestlé, Coca-Cola and SABMiller, this book provides an insight into why and how the managing a Chinese Partner can deliver value for a joint venture in China, a goal shared by many but achieved by few.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
Weitere Infos & Material
1. The Case for Laying the Cornerstones 2. Danone's Bitter Split-up With Hangzhou Wahaha 3. Nestlé's Nurturing Care of Totole 4. Coca-Cola's Long Courtship of COFCO 5. SABMiller's Leap of Faith with China Resources 6. Lonely Journey of an Ice Cream Peddler in China 7. Catering To Every Palate in China (…almost) 8. Three Steps to Laying the Cornerstones