Connolly / Hainey / Boyle | Psychology, Pedagogy, and Assessment in Serious Games | Buch | 978-1-4666-4773-2 | www.sack.de

Buch, Englisch, 356 Seiten, Hardback, Format (B × H): 221 mm x 286 mm, Gewicht: 1563 g

Reihe: Advances in Game-Based Learning

Connolly / Hainey / Boyle

Psychology, Pedagogy, and Assessment in Serious Games


Erscheinungsjahr 2013
ISBN: 978-1-4666-4773-2
Verlag: Information Science Reference

Buch, Englisch, 356 Seiten, Hardback, Format (B × H): 221 mm x 286 mm, Gewicht: 1563 g

Reihe: Advances in Game-Based Learning

ISBN: 978-1-4666-4773-2
Verlag: Information Science Reference


As the widespread use of digital entertainment has changed not only the ways in which we spend our leisure time but also how we learn and communicate, Serious Games have emerged as an effective tool for the purpose of learning, skill acquisition, and training.

Psychology, Pedagogy, and Assessment in Serious Games addresses this issue by offering empirical evidence for the effectiveness of Serious Games in the key areas of psychology, pedagogy, and assessment. Emphasising both the theory and practice in the learning and training of Serious Games, this book is useful to educationalists, researchers, sociologists, and psychologists interested in the potential of games to support learning and change behavior.

Connolly / Hainey / Boyle Psychology, Pedagogy, and Assessment in Serious Games jetzt bestellen!


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.