Connor / Davidson | Marketing Your Consulting and Professional Services | Buch | 978-0-471-13392-6 | sack.de

Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 624 g

Connor / Davidson

Marketing Your Consulting and Professional Services


3rd Revised Auflage
ISBN: 978-0-471-13392-6
Verlag: Wiley

Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 624 g

ISBN: 978-0-471-13392-6
Verlag: Wiley


Dieses Buch hilft Beratern, sich selbst und ihre jeweiligen Dienstleistungen zu vermarkten. Der Autor beschreibt mit dem Client-Centered Marketing (Kundenorientiertes Markekting) eine Methode, neue Märkte zu durchdringen. Detailliert wird aufgeführt, wie man eine Lücke im Beratungsangebot aufspürt, diese Lücke ausnutzt, einen bestimmten Industriezweig anvisiert und untersucht, den Zielmarkt versteht, potentielle Kunden klassifiziert und bewertet, mit Beratungsleistungen wirbt und diese dann an den Zielmarkt verkauft. Diese 3. Auflage besteht aus einer weitgehend überarbeiteten und umstrukturierten 2. Auflage und enthält darüber hinaus 12 neue Kapitel. (10/97)

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Weitere Infos & Material


Partial table of contents:

FOUNDATIONAL MATERIAL.

The Client-Centered Marketing Process.

The Client-Centered Marketing Process Model.

MARKETING FACTORS ANALYSIS.

Evaluating Your Current Clients.

Managing Your Current Leverage Relationships.

Building Your Firm's Strategic Profile.

TARGETS.

Managing Your Targets of Attention.

Selecting an Industry for Special Attention.

AN INSIDER'S UNDERSTANDING.

Developing an Insider's Understanding of the Industry.

SERVING THE NICHE.

Building Marketing into the Fabric of the Firm.

Preparing Value-Adding Solutions.

DEVELOPING AND CODIFYING YOUR MARKETING PROCESSES.

Positioning Your Business.

Writing That Works.

Selling the Value-Adding Solution.

MANAGING THE CLIENT-CENTERED MARKETING PROCESS.

Wrapping It All Up.

Bibliography.

Glossary.

Appendices.

Index.

About the Authors.


DICK CONNOR, CMC, is a consultant specializing in accounting andgeneral business and a former associate professor of management atNorthwestern Graduate School of Management. He is the author ofIncreasing Revenue from Your Clients and coauthor with JeffDavidson of Getting New Clients, both published by Wiley.

JEFF DAVIDSON, CMC, is a full-time professional speaker and theauthor of 25 books, including Marketing on a Shoestring: Low-CostTips for Marketing Your Products or Services (Wiley).



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