Buch, Englisch, 169 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 235 g
Buch, Englisch, 169 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 235 g
ISBN: 978-1-349-56100-1
Verlag: Palgrave Macmillan UK
This book analyses how consumer food choices have undergone profound changes in the context of the economic crisis, including the rediscovery of local products and the diffusion of multi-ethnic food. Corvo argues that a new ecological relationship between food and the environment is needed to reduce food problems such as food waste and obesity.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Sachkultur, Materielle Kultur
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Ökotrophologie (Ernährungs- und Haushaltswissenschaften)
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
Weitere Infos & Material
1. Introduction
2. Food culture and Society
3. Crisis and theories of food consumption
4. Problematics of food
5. Food, Environment and Quality of life




