From Philosophy to Public Policy
Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4041 g
ISBN: 978-1-137-49227-2
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Despite the existence of the UN Convention on the Rights of the Child there still exists a debate on whether children can really hold rights. This book presents a clear theory of children's rights by examining controversial case studies. The author presents a pathway to translating rights into practical social and political instruments for change.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Menschenrechte, Bürgerrechte
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Sozialethnologie: Familie, Gender, Soziale Gruppen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
Weitere Infos & Material
Table of contents
List of illustrations
Preface
PART I
1. Introduction
2. What is Special about Children?
3. Why Children do not hold Rights
4. Capacity and Competence
5. Why Children have Rights
PART II
6. A Right to Develop
7. A Right to Know
8. A Right to Medical Decision Making
9. A Right to be Loved
10. A Future for Children ' 's Rights
References
Index