The Languages Challenge
Buch, Englisch, 223 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 433 g
ISBN: 978-3-319-64381-6
Verlag: Springer International Publishing
Demonstrates the possibility of shifting the balance of power of the dominant language and culture in schools to empower first languages, indigenous languages, and local culture
Explores potential impact on policy and practice by looking at the way these changes impact on children, teachers, schools, and their communities
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Soziolinguistik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Mehrsprachigkeit
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Angewandte Sprachwissenschaft
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Mapping the Terrain.- Chapter 2. Connecting Students to a Sense of Place: Reviving Hawaii.- Chapter 3. To Square the Particular with the Global: The Aga Khan Academy Mombasa.- Chapter 4. Dynamic Multilingualism in International Schools: German European School, Singapore.- Chapter 5. From One to Many: Bilingual Education in a Monolingual Context, Europa School.- Chapter 6. Moving from “English only” to Multilingual-Empowered: The British School of Amsterdam.- Chapter 7. The Path Less Travelled.