De Knop / De Rycker / Boers | Fostering Language Teaching Efficiency through Cognitive Linguistics | Buch | 978-3-11-024582-0 | sack.de

Buch, Englisch, 388 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 826 g

Reihe: ISSN

De Knop / De Rycker / Boers

Fostering Language Teaching Efficiency through Cognitive Linguistics


1. Auflage 2010
ISBN: 978-3-11-024582-0
Verlag: De Gruyter

Buch, Englisch, 388 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 826 g

Reihe: ISSN

ISBN: 978-3-11-024582-0
Verlag: De Gruyter


In contexts of instructed second language acquisition there is a need for teaching methods that are optimally efficient, i.e. teaching interventions that generate a maximal return on learners' and teachers' investment of time and effort. In the past couple of decades, many researchers have argued that insights from Cognitive Linguistics (CL) - when suitably translated for pedagogical purposes - can make a major contribution to fostering such language teaching efficiency. This collective volume assesses and supplements those CL proposals.

The first part of the book positions CL-inspired language pedagogy vis-à-vis recent trends in mainstream applied linguistics and illustrates through several case studies that language-focused instruction (including CL-inspired instruction) is a useful - if not indispensable - complement to learner-autonomous, incidental acquisition. The second part demonstrates how CL research can help pedagogues identify hitherto neglected language elements that merit explicit targeting in second language instruction. The third part consists of contributions that put the pedagogical efficiency of several CL-inspired interventions to the test in classroom experiments. Additions to the currently available armoury of teaching methods are proposed. The kinds of target language items under examination in the book range from single words over multiword units to grammar patterns. Throughout, the volume illustrates how much pedagogy-oriented Cognitive Linguistics has matured in recent years.

De Knop / De Rycker / Boers Fostering Language Teaching Efficiency through Cognitive Linguistics jetzt bestellen!

Zielgruppe


Cognitive Linguists, Cognitive Scientists, Applied Linguists, Res

Weitere Infos & Material


Sabine De Knop, Facultés universitaires Saint-Louis, Brussels, Belgium; Frank Boers, Victoria University of Wellington, New Zealand; Antoon De Rycker, University of Malaya, Kuala Lumpur, Malaysia.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.