den Heyer | Thinking Education Through Alain Badiou | Buch | 978-1-4443-3742-6 | sack.de

Buch, Englisch, 128 Seiten, Format (B × H): 276 mm x 408 mm, Gewicht: 228 g

den Heyer

Thinking Education Through Alain Badiou


1. Auflage 2010
ISBN: 978-1-4443-3742-6
Verlag: Wiley

Buch, Englisch, 128 Seiten, Format (B × H): 276 mm x 408 mm, Gewicht: 228 g

ISBN: 978-1-4443-3742-6
Verlag: Wiley


Thinking Education Through Alain Badiou represents the first collection to explore the educational implications of French philosopher Alain Badiou's challenge to contemporary philosophical orthodoxy put forth in his 1993 work, Ethics: An Essay on the Understanding of Evil. - Represents the first collection of work in education to grapple with what Alain Badiou might mean for the enterprise of schooling
- Takes up Badiou's challenge to contemporary and conventional Anglo-American doxa
- Includes original essays by experts in several different educational fields

den Heyer Thinking Education Through Alain Badiou jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Notes on Contributors.

Foreword (Michael A. Peters).

Introduction: Alain Badiou: ‘Becoming subject’ to education (Kent den Heyer).

1. Badiou, Pedagogy and the Arts (Thomas E. Peterson).

2. Badiou’s Challenge to Art and its Education: Or, ‘art cannot be taught—it can however educate!’ (Jan Jagodzinski).

3. Alain Badiou, Jacques Lacan and the Ethics of Teaching (Peter M. Taubman).

4. Reconceptualizing Professional Development for Curriculum Leadership: Inspired by John Dewey and informed by Alain Badiou (Kathleen R. Kesson and James G. Henderson).

5. The Obliteration of Truth by Management: Badiou, St. Paul and the question of economic managerialism in education (Anna Strhan).

6. Militants of Truth, Communities of Equality: Badiou and the ignorant schoolmaster (Charles Andrew Barbour).

Index.


Kent den Heyer is Associate Professor in the Department of Secondary Education at the University of Alberta. Dr. den Heyer has published and presented research internationally on student and teacher interpretations of the conditions necessary for social change, psychoanalytic approaches to anti-racist education, and curriculum theory.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.