Hearts of Darkness
Buch, Englisch, 293 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 4925 g
ISBN: 978-0-230-25219-6
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Provides an accessible introduction to psychoanalytic explanations of consumer desire. Topics are drawn widely to reflect the scope of Freud's vision and include dreams, sexuality and hysteria. Discussion is widened to selectively include authors such as Melanie Klein and Jacques Lacan, and to include evaluation of current research.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologie: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
Weitere Infos & Material
List of Figures Introduction and Acknowledgements Dreams Sexuality Mastery and Self-Control Narcissism Death Lack Freedom Hysteria