Buch, Englisch, 73 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1474 g
Learning from Specific Models, Volume 2
Buch, Englisch, 73 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1474 g
Reihe: Advances in Child and Family Policy and Practice
ISBN: 978-3-319-59140-7
Verlag: Springer
Featured case studies of specialized after-school programs include:
- Richmond, Virginia’s ROSMY.
- The Clubhouse: Where Technology Meets Imagination.
- The Young Women Leaders Program (YWLP).
- Whatever It Takes (WIT) Program.
- UTEC of Lowell, Massachusetts.
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Familiensoziologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Kinder- und Jugendpsychologie
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Präventivmedizin, Gesundheitsförderung, Medizinisches Screening
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Public Health, Gesundheitsmanagement, Gesundheitsökonomie, Gesundheitspolitik
Weitere Infos & Material
Executive Summary: Overview of Brief and Recommendations for Practice and Policy.- Chapter 1. Summer Learning Programs: Investigating Strengths and Challenges.- Chapter 2. Universal Challenges, Specific Contexts: Insights from Looking Within and Across Different After-School Settings.- Chapter 3. Specialized After-School Programs: Five Case Studies.