Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 667 g
Learn How to Create and Manage a Successful Social Enterprise
Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 667 g
ISBN: 978-1-3986-1511-3
Verlag: Kogan Page
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Unternehmensfinanzierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
Weitere Infos & Material
- Chapter - 00: Introduction;
- Chapter - 01: Developing your understanding of social entrepreneurship;
- Chapter - 02: Theoretical debates on social entrepreneurship;
- Chapter - 03: Pathways to Social Entrepreneurship;
- Chapter - 04: Social responsibility;
- Chapter - 05: A practice-based approach to social entrepreneurship;
- Chapter - 06: Social or commercial business?;
- Chapter - 07: Social enterprise start-ups;
- Chapter - 08: Social innovation and social value creation;
- Chapter - 09: Social business modelling;
- Chapter - 10: The role of digitisation in social business modelling;
- Chapter - 11: Social entrepreneurial learning;
- Chapter - 12: Social financing;
- Chapter - 13: Sustainable Development Goals (SDGs) and COP (27)