Buch, Englisch, 142 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 370 g
How Visuals Appear in Daily Life
Buch, Englisch, 142 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 370 g
ISBN: 978-0-367-77155-3
Verlag: Routledge
Drawing upon theories from visual studies, critical visual culture studies, and cognitive psychology, and with a special focus on gender and ethnicity, this book gives students a theoretical foundation for future work as visual communicators.
The book takes a closer look at the interwoven character of perception and reception that is present in everyday visual encounters. Chapters present a wide variety of visual examples from art history, digital media, and the images we encounter and use in our daily lives. With the tools to understand how images and text make meaning, students are thus prepared to better communicate through visual media.
This book serves as a main or supplementary text for visual communication or visual culture courses.
Zielgruppe
Undergraduate Advanced and Undergraduate Core
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunstgeschichte: 20./21. Jahrhundert Pop Art, Minimalismus
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstformen, Kunsthandwerk Installations-, Aktions-, Computer- und Videokunst
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
Weitere Infos & Material
1. Visual Landscapes 2. Visual Communication in Practice 3. Analysing and Interpreting Visuals 4. Communication and Narration 5. Contexts, Situations and Framing