Ewing | Revolution and Pedagogy | Buch | 978-1-349-53111-0 | www.sack.de

Buch, Englisch, 229 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 354 g

Ewing

Revolution and Pedagogy

Interdisciplinary and Transnational Perspectives on Educational Foundations
1. Auflage 2005
ISBN: 978-1-349-53111-0
Verlag: Palgrave Macmillan US

Interdisciplinary and Transnational Perspectives on Educational Foundations

Buch, Englisch, 229 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 354 g

ISBN: 978-1-349-53111-0
Verlag: Palgrave Macmillan US


Revolution and Pedagogy explores the tensions between and within the processes of revolutionary pedagogical change and continuity. Contributors examine conventional topics such as school policies and curricula, as well as more non-traditional pedagogies such as public celebrations of holidays, participation in international exchange programs, and the incarceration of political activists.

Ewing Revolution and Pedagogy jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Shaking the Foundations of Education: An Introduction to Revolution and Pedagogy - E. Thomas Ewing * Disidentifying Nationalism: Camilo Osias and Filipino Education in the Early Twentieth Century - Roland Sintos Coloma * Gender Equity as Revolutionary Strategy: Coeducation in Russian and Soviet Schools - E. Thomas Ewing * The Limits of Pedagogical Revolution: Female Schooling and Women's Roles in Egyptian Educational Discourse, 1922-1952 - Barak A. Salmoni * Pedagogies and Politics of "Culture": Chiefly Authority, the State, and the Teaching of Cultural Traditions in Ghana - Cati Coe * Folk Schools, Popular Education, and a Pedagogy of Community Action - William Westerman * Rite of Passage as a Communal Classroom: The Pedagogical Recycling of Newroz and Nevruz Celebrations in Turkey - Yucel Demirer * Structures of Revolutionary Pedagogy: Palestinian Political Captives in Israeli Prisons - Esmail Nashif * Teaching to Hate: The Hindu Right's Pedagogical Program in Contemporary India - Nandini Sundar * Afterword - Margaret A. Mills


E. Thomas Ewing is Professor of History at Virginia Polytechnic Institute and State University.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.