Falck | Emergence and Survival of New Businesses | Buch | sack.de

Falck Emergence and Survival of New Businesses



Econometric Analyses

2007, 140 Seiten, Kartoniert, Book, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 298 g Reihe: Contributions to Management Science
ISBN: 978-3-7908-1947-2
Verlag: Physica Verlag


Falck Emergence and Survival of New Businesses

Two very topical research questions are addressed in this book: Which are the determinants of new business formation and their survival, and will business start-ups, especially in the service sector, create employment and thereby generate growth? The analysis is based on a unique dataset consisting of the population of all businesses with at least one employee under social security in Germany in all private industries (manufacturing and services).

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction, Summary, and Conclusions.- The Effects of New Business Formation on Industry Growth.- New Businesses and Regional Development.- New Business Formation by Industry over Space and Time.- New Business Survival by Industry over Space and Time.- Micro-Econometric Survival Analysis of New Businesses.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Ihre Nachricht*
Wie möchten Sie kontaktiert werden?
Anrede*
Titel
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Firma
Telefon
Fax
Bestellnr.
Kundennr.
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.