Foorman / Siegel | Acquisition of Reading Skills (1986) | Buch | 978-1-138-50154-6 | sack.de

Buch, Englisch, 180 Seiten, Format (B × H): 241 mm x 163 mm, Gewicht: 408 g

Reihe: Routledge Revivals

Foorman / Siegel

Acquisition of Reading Skills (1986)

Cultural Constraints and Cognitive Universals
1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-138-50154-6
Verlag: Taylor & Francis Ltd

Cultural Constraints and Cognitive Universals

Buch, Englisch, 180 Seiten, Format (B × H): 241 mm x 163 mm, Gewicht: 408 g

Reihe: Routledge Revivals

ISBN: 978-1-138-50154-6
Verlag: Taylor & Francis Ltd


Originally published in 1986.

In literate societies around the world, children begin instruction in reading somewhere between the ages of five and seven years. On one level their tasks are very similar – learn the sound-symbol relationship of their languages and apply their linguistic and cognitive skills to gain meaning from print. On another level their tasks seem to vary – orthographies and sound-symbol relationships differ, and cultures’ attitude towards reading and children’s motivation to achieve range widely.

This book considers both universal and culturally constrained aspects of the process of learning to read, with the first four chapters exemplifying cognitive universal approaches to reading, and the last four highlighting cultural constraints. It will be of use to researchers and students, as well as teachers requiring an insight into how reading skills are acquired.

Foorman / Siegel Acquisition of Reading Skills (1986) jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Introduction, Foorman. 1. Cognitive and Linguistic Components of Reading Ability, Perfetti. 2. Some Reflections of Verbal Efficiency Theory, Ghatala. 3. Phonological Skills and Learning to Read and Write, Bryant. 4. Phonological Skills and Learning to Read and Write: Reactions and Implications, Rosner. 5. How do Japanese Children Learn to Read?: Orthographic and Eco-Cultural Variables, Hatano. 6. Non-Alphabetic Codes in Learning to Read: The Case of the Japanese, Foorman. 7. Beginning Reading in Chinese and English, Lee, Stigler, Stevenson. 8. The Reading Achievement Game: Cognitive Universals and Cultural Restraints, Siegel.


Barbara R. Foorman, Alexander W. Siegel



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.