Garza / Stauffer | Diversity and Decolonization in Teaching Russian Studies | Buch | 978-3-031-90693-0 | www.sack.de

Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 481 g

Garza / Stauffer

Diversity and Decolonization in Teaching Russian Studies


Erscheinungsjahr 2025
ISBN: 978-3-031-90693-0
Verlag: Springer Nature Switzerland

Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 481 g

ISBN: 978-3-031-90693-0
Verlag: Springer Nature Switzerland


This edited volume is the first to address diversity and decolonization in teaching Russian language, literature, and culture. For multicultural scholars and classrooms in both K-12 and higher education, the editors aim to expand representations of Russian speaker identities and Russian-speaking communities outside of Russia, as well as the culturally- and linguistically- diverse identities of students and scholars specializing in Russian within the US. Contributions provide concrete examples and philosophical approaches to present alternative ways to transform content and instruction in Russian Studies.

Garza / Stauffer Diversity and Decolonization in Teaching Russian Studies jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Historical, Cultural, and Ideological Ties Between African Americans and Russia.- Chapter 3. Colonial and Decolonial Impulses: Histories and Stories from Russian Studies Educators in the United States.- Chapter 4. The Invisible Teacher: Reflecting on the Teacher Identities and Classroom Practices of non-Russian Instructors of Russian.- Chapter 5. Un-Teaching the Nineteenth-Century Survey of Russian Literature.- Chapter 6. Teaching Pushkin in a Multiracial World.- Chapter 7. Decolonizing Russian Studies: Reexamining the Nineteenth-Century Literary Survey Course.- Chapter 8. Queer Russians in the American College Classroom.- Chapter 9. On Decolonizing the Slavic, East European, and Eurasian Studies Classroom and Engaging with New Perspectives.- Chapter 10. Addressing LGBTQIA+ and Non-Binary Gender Identities in Russian L2 Classrooms: Approaches and Strategies.- Chapter 11. You Can’t Imagine: Ecologies of Empathy in the Post-Russia(n) Classroom.


Thomas Jesús Garza is University Distinguished Teaching Associate Professor of Slavic and Eurasian Studies and Director of Texas Language Center at University of Texas at Austin, USA.

Rachel Stauffer is Visiting Assistant Professor of Russian at Virginia Tech, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.