Buch, Englisch, 416 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 657 g
Buch, Englisch, 416 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 657 g
Reihe: Studies in Fuzziness and Soft Computing
ISBN: 978-3-642-05794-6
Verlag: Springer
Fuzzy Sets in the Management of Uncertainty presents an overview of current problems in business management, primarily for those situations involving decision making of an economic-financial nature. The monograph therefore discusses problems of planning, programming, control and brings light to the entire financial network in its three phases: raising funds, analysis and investment. Special attention is paid to production processes and marketing of products and services. This monograph is a highly readable overview and introduction for scientists, professionals, graduate students, managers and consultants in the growing field of applications and fuzzy logic in the field of management.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung Computer-Aided Design (CAD)
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Mathematik für Ingenieure
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Computeranwendungen in der Technik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Betriebswirtschaft für Ingenieure
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Produktionsmanagement, Qualitätskontrolle
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Computeranwendungen in Wissenschaft & Technologie
Weitere Infos & Material
I. Uncertainty in Business Management.- II. The Setting up a Business.- III. The Investment Process.- IV. Drawing up of a Budget.- V. Economic Treatment of Fixed Assets.- VI. Management of Human Resources.- VII. Accounting in Financial Analysis.- VIII. Distribution in Commercial Activity.- IX. The Image of a Business.- Epilogue.