Buch, Englisch, 253 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 404 g
Rules, Rituals, and Realities
Buch, Englisch, 253 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 404 g
Reihe: Critical Cultural Studies of Childhood
ISBN: 978-1-349-28989-9
Verlag: Palgrave Macmillan US
This book describes the findings of a five-year journey of inquiry of medical and social scientists. Of particular interest and emphasis are issues of gender, poverty, Aboriginal status, and cultural factors that frame the lives of "typical" and "non-typical" young children and their families in urban, rural and remote communities.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
Weitere Infos & Material
Theory and background to the CHILD Project Rules, Rituals and Realities: From Theory to Practice What We Have Learned About Poverty and Vulnerability What We Have Learned About Aboriginal Children and Families What We Have Learned About Early Identification and Screening Programs What We Have Learned About Nurturant Environments for Children What We Have Learned About Interdisciplinarity What We Have Learned About University-Community Collaboration The Graduate Student Experience Conclusions and New Beginnings