Golden | Storymaking in Elementary and Middle School Classrooms | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 176 Seiten

Golden Storymaking in Elementary and Middle School Classrooms

Constructing and Interpreting Narrative Texts
Erscheinungsjahr 2000
ISBN: 978-1-135-66824-2
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Constructing and Interpreting Narrative Texts

E-Book, Englisch, 176 Seiten

ISBN: 978-1-135-66824-2
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This book examines storymaking processes in K-8 classrooms from a social-semiotic perspective that highlights how participants' discourse influences story construction and interpretation. It is unique in that it invites the reader to actively engage in the analysis of classroom discourse and to consider issues related to storymaking in specific classrooms. Examples of theory in action illustrate important issues regarding text selection and the roles of teachers and students in affecting meaning-making processes. An excellent text for upper-level and graduate courses in language, literacy, and literature education, Storymaking in Elementary and Middle School Classrooms includes:

* Transcripts of teacher-student-text discourse in kindergarten, and second-, fifth-, seventh-, and eighth-grade classrooms.
* Helpful overviews at the beginning of each chapter.
* Theory-into-practice sections at the end of each chapter that pose issues to think about related to classroom practice.
* A separate chapter on translating theory into practice in the classroom, with practical suggestions.

Golden Storymaking in Elementary and Middle School Classrooms jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Contents: Preface. Part I: Social Semiotics and Classroom Texts. Storymaking in the Classroom. The Author's Text. Part II: Storymaking in Classrooms. The Teacher as Mediator. Constructing Reactive Texts in Discussion Groups. Individual Readers' Reactive Texts. Intertextuality in Text and Discourse. Part III: Issues, Directions, and Textual Practices. Toward a Dialogue: Questions and Issues. Developing Storymaking Abilities in Classrooms.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.