Buch, Englisch, 284 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1350 g
Buch, Englisch, 284 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1350 g
ISBN: 978-0-7923-9649-9
Verlag: Springer US
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Primärer Sektor Agrarökonomie, Ernährungswirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Binnenhandel
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
- Naturwissenschaften Agrarwissenschaften Agrarwissenschaften Nachhaltige Landwirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
Weitere Infos & Material
I: Introduction.- 1: Market orientation, product development and competitive advantage.- II: Generating market intelligence.- 2: The systematic generation of market intelligence.- 3: Analysing consumers at the aggregate level.- 4: Analysing consumers at the individual level.- 5: Analysing distributors at the aggregate level.- 6: Analysing distributors at the organisational level.- 7: Case: The generation of market intelligence in a medium-sized food company.- III: Developing market responsiveness and profitability.- 8: A framework for understanding market responsiveness.- 9: Short- and medium-term product and process development.- 10: Long-term development of firm and industry.- 11: Developing supplier and customer relations.- IV: Conclusion.- 12: Market orientation and agriculture: Summary, implications and research perspectives.- References.