Buch, Englisch, 257 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 361 g
ISBN: 978-3-030-27097-1
Verlag: Springer International Publishing
At the center of sweeping change to food retailing practices in Victorian and Edwardian England lies one man: John Pearce. An innovative businessman and a quintessential rags-to-riches success story, Pearce was at the forefront of the rise of the mass food market in London. With his catering company Pearce & Plenty, he fed millions of workers who wanted fast, nutritious, and tasty food. David W. Gutzke mines a wide range of primary sources to offer a portrait of a pivotal figure in London and a leader of the temperance catering movement who had “done more than can be readily recognised to render London a sober city.” By studying Pearce’s companies as well as those of his competitors, this book documents a half century of changing consumption habits in London.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder England, UK, Irland: Regional & Stadtgeschichte
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Pubs without Beer.- 3. From Philanthropy to Profits in London.- 4. From Penny Capitalist to Server of the Multitudes.- 5. Advent of the Mass Market.- 6. Catering Crisis in Edwardian England.- 7. Collapse of the British Tea Table Company.- 8. Starting Over.- 9. Into the War and Beyond.- 10. Conclusion