Haddu / Page | Visual Synergies in Fiction and Documentary Film from Latin America | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 257 Seiten, eBook

Reihe: Studies of the Americas

Haddu / Page Visual Synergies in Fiction and Documentary Film from Latin America


2009
ISBN: 978-0-230-62215-9
Verlag: Palgrave Macmillan US
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

E-Book, Englisch, 257 Seiten, eBook

Reihe: Studies of the Americas

ISBN: 978-0-230-62215-9
Verlag: Palgrave Macmillan US
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This collection brings together leading international scholars and filmmakers focusing on Latin American cinema. Themes discussed include subjectivity, history, memory, representations of reality, cinema's relation to the public sphere, and issues of production, distribution and marketing.

Haddu / Page Visual Synergies in Fiction and Documentary Film from Latin America jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Foreword; M.Haddu & J.Page The Space between Fiction and Documentary in Latin American Cinema: Towards a Genealogy; M.Chanan PART I: DOCUMENTARY IN FICTION Deconstructive Effect of the Documentary in Central do Brasil; Cynthia Tompkins Filming Psychoanalysis: The Documentation of Paranoia and the Paranoid Gaze in Buñuel's Él; J.Gutiérrez-Albilla The Zoological Gaze: Knowledge and Spectatorship in New Argentine Cinema; J.Page Something is Not Quite Right: Recombining Film History in Stan Douglas' Inconsolable Memories; C.Aldarondo Documenting Urban Fictions in the New Argentine Cinema; J.Cisneros PART II: FICTION IN DOCUMENTARY Cuban Documentary: Truth or Fiction?; A.Anderson Between the Image and the Word: Minority Discourses and Community Construction in the Documentary of Eduardo Coutinho; M.Cunha De-referencing the Real: Documentary Mediascapes in the Films of Carlos Marcovich; G.Kantaris Film on Sound: Popular Music and Intellectual Authority in Cuban Revolutionary Film of the 1960s; D.Robbins A Tale of Two Cities: The image of Buenos Aires in Contemporary Argentine Cinema; H.P.Blanco PART III: HYBRID FORMS Cinematic Hybrids and the Self-Conscious Lens in Aro Tolbukhin: en la mente del asesino and Sobreviviente; M.Haddu Cofralandes: A Multi-narrative Space for Chilean Identity; A.R.Remedi Mockumentary as Post-nationalism: National Identity in A Day without a Mexican; A.De la Garza Globo, Saudade, and the Shaping of National Memory and Consciousness; M.Bird


MIRIAM HADDU is Lecturer in Latin American Studies at Royal Holloway, University of London, UK.  JOANNA PAGE is Lecturer in Latin American Cultural Studies at the University of Cambridge, UK.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.