Halpern | Enhancing Thinking Skills in the Sciences and Mathematics | Buch | 978-0-8058-1052-3 | www.sack.de

Buch, Englisch, 160 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 234 mm, Gewicht: 445 g

Halpern

Enhancing Thinking Skills in the Sciences and Mathematics


Erscheinungsjahr 1992
ISBN: 978-0-8058-1052-3
Verlag: Taylor & Francis Inc

Buch, Englisch, 160 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 234 mm, Gewicht: 445 g

ISBN: 978-0-8058-1052-3
Verlag: Taylor & Francis Inc


In recent years national and international reports have been issued that speak of the sad state of the educational system in the United States and the desperate need for reform in teaching science and mathematics. Cognitive psychologists and mathematics and science educators have responded to this need by designing instructional programs that are more compatible with our knowledge of how people acquire, use, and retain knowledge. Many of the guiding principles that underlie these programs are presented in this volume such as teaching comprehension of scientific text through a problem-solving approach: problem planning and representation, selection of relevant information, and simultaneous monitoring of both the specifics of the problem and the mental processes being used to solve it.

Halpern Enhancing Thinking Skills in the Sciences and Mathematics jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Contents: D.F. Halpern, Preface. D.F. Halpern, A Cognitive Approach to Improving Thinking Skills in the Sciences and Mathematics. J. Van Haneghan, L. Barron, M. Young, S. Williams, N. Vye, J. Bransford, The Jasper Series: An Experiment with New Ways to Enhance Mathematical Thinking. J.G. Greeno, Mathematical and Scientific Thinking in Classrooms and Other Situations. R. Glaser, Expert Knowledge and Processes of Thinking. J.P. Mestre, R.J. Dufresne, W.J. Gerace, P.T. Hardiman, J.S. Tougher, Enhancing Higher-Order Thinking Skills in Physics. R.E. Mayer, Teaching of Thinking Skills in the Sciences and Mathematics. A.B. Champagne, Cognitive Research on Thinking in Academic Science and Mathematics: Implications for Practice and Policy.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.