Heine | Personality in Social Theory | Buch | 978-0-202-36165-9 | sack.de

Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 324 g

Heine

Personality in Social Theory


1. Auflage 2007
ISBN: 978-0-202-36165-9
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 324 g

ISBN: 978-0-202-36165-9
Verlag: Routledge


Debate about "self," "person," or "individuality" has come to be recognized as a crisis of modern times. Since it is our fashion to call problems that are either poorly formulated or inadequately resolved by empirical investigation "philosophic," a would-be "science of personality" may be labelled philosophic, though they could as easily be called logical or empirical.

Heine Personality in Social Theory jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Foreword
Preface
Introduction
Part One - Individuality
One - Early Social Psychology
Two - Experimental Social Psychology
Three - Interaction Theory

Part Two - Roles
Four - Character and Society
Five - Socialization
Six - Role Analysis
Seven - Role and Self
Eight - Criticisms of Role Analysis

Part Three - Change
Nine Change: Social and Individual
Conclusions
Appendix
Bibliography
Index


Johns Patricke Heine



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.