Buch, Englisch, 130 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2814 g
Buch, Englisch, 130 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2814 g
Reihe: The Cultural and Social Foundations of Education
ISBN: 978-1-137-44262-8
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Bringing together sociology of the body with powerful examinations of educational theory and social class, Henry examines how children's experiences of school and pedagogy are shaped by their bodies and the ideas of social class and class identity that their bodies carry.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Familiensoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
Weitere Infos & Material
1. Children's Bodies and Corporeal Expectations of Schooling 2. Social Class Inequities and the Body 3. Theoretical Frameworks for Understanding Social Class Corporeality 4. Corporeal Implications of Contemporary Schooling Practices