Hewson | Embracing Indigenous Knowledge in Science and Medical Teaching | Buch | 978-94-017-9299-8 | sack.de

Buch, Englisch, Band 10, 156 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 3849 g

Reihe: Cultural Studies of Science Education

Hewson

Embracing Indigenous Knowledge in Science and Medical Teaching

Buch, Englisch, Band 10, 156 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 3849 g

Reihe: Cultural Studies of Science Education

ISBN: 978-94-017-9299-8
Verlag: Springer Netherlands


The focus of the book is on different ways of knowing: the western scientific way (reductionist, dualistic and materialist) versus the indigenous approach (holistic, non-dualistic, and spiritual). It discusses both science and medicine in the context of the challenges experienced in introducing science and medicine into Africa through imperialism, colonization, and globalization. It looks at selected indigenous African paradigms, the dominant western paradigms, and the practitioners that represent these practices. The book deals with questions concerning compatibility and incompatibility of different ways of knowing and delves into epistemological stances, and the assumptions underlying these epistemologies. The volume investigates whether, and how a person can accommodate different epistemologies, and the nature of such accommodations.
Hewson Embracing Indigenous Knowledge in Science and Medical Teaching jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Prologue.- Chapter 1: Different Ways of Knowing.- SECTION B: SCIENCE EDUCATION.- Chapter 2: History of Science Teaching in Southern Africa.- Chapter 3: Teaching Science in Southern Africa.- SECTION C: MEDICAL EDUCATION AND PRACTICE.- Chapter 4: Challenges of Medicine Across the Cultural Divide.- Chapter 5: African Healing and Traditional Healers.- Chapter 6: Educating Traditional Healers.- SECTION D: IMPLICATIONS FOR SCIENCE AND CLINICAL TEACHING.- Chapter 7: Research on Indigenous Knowledge in South Africa and Lesotho.- Chapter 8: Integrating Indigenous Knowledge with Science Teaching.- Chapter 9: Incorporating Indigenous Knowledge into Clinical Teaching.- SECTION E: FINALE.- Chapter 10: Epilogue.- VIDEO: We Can Teach the Children.- Index.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.