Buch, Englisch, Band 10, 156 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 3849 g
Buch, Englisch, Band 10, 156 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 3849 g
Reihe: Cultural Studies of Science Education
ISBN: 978-94-017-9299-8
Verlag: Springer Netherlands
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Naturwissenschaften, Technik, Medizin
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Ethnomedizin
- Geisteswissenschaften Philosophie Erkenntnistheorie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Allgemeines
Weitere Infos & Material
Prologue.- Chapter 1: Different Ways of Knowing.- SECTION B: SCIENCE EDUCATION.- Chapter 2: History of Science Teaching in Southern Africa.- Chapter 3: Teaching Science in Southern Africa.- SECTION C: MEDICAL EDUCATION AND PRACTICE.- Chapter 4: Challenges of Medicine Across the Cultural Divide.- Chapter 5: African Healing and Traditional Healers.- Chapter 6: Educating Traditional Healers.- SECTION D: IMPLICATIONS FOR SCIENCE AND CLINICAL TEACHING.- Chapter 7: Research on Indigenous Knowledge in South Africa and Lesotho.- Chapter 8: Integrating Indigenous Knowledge with Science Teaching.- Chapter 9: Incorporating Indigenous Knowledge into Clinical Teaching.- SECTION E: FINALE.- Chapter 10: Epilogue.- VIDEO: We Can Teach the Children.- Index.