Buch, Englisch, 468 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 907 g
Buch, Englisch, 468 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 907 g
ISBN: 978-0-471-98497-9
Verlag: Wiley
Die Globalisierung der Unternehmen hat zu einer Verlagerung des Schwerpunkts geführt, und zwar von geschützten, staatlichen Unternehmen hin zu freien Märkten und Privatisierung. Dadurch ist eine komplexe, dynamische Wettbewerbslandschaft entstanden. In dieser neuen Umgebung werden Unternehmen mit Unsicherheit, Widersprüchen und einer wachsenden Zahl von strategischen Veränderungen konfrontiert, während zur gleichen Zeit die Märkte extrem wettbewerbsfähig werden. Enthalten sind ausführliche Beiträge zu Strategien, Konkurrenten, zur Führung internationaler Unternehmen sowie zu Kenntnissen und Entwicklung globaler Industriestrukturen. Angestrebt wird ein supranationales Konzept von Wettbewerb und Wachstum, das das konventionelle Denken durchbricht, damit der Ausbau von Marktvorteilen verbessert werden kann. (10/98)
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Weitere Infos & Material
The New Frontier (M. Hitt, et al.).
INTERCONNECTED WORLD: THE GLOBAL ENVIRONMENT, UNCERTAINLY, AND KNOWLEDGE DEVELOPMENT.
Competitive Policy Shocks and Strategic Management (P. Ghemawat, et al.).
Firms' Strategies and National Institutional Environments (J. Bensedrine & H. Kobayashi).
Perceiving Environmental Change and Strategic Uncertainty in the Central European Banking Industry (W. Hegarty & L. Tihanyi).
Decision Processes and Uncertainty: Corporate Strategy in China (S. Fowler & M. Lord).
Strategic Orientations of Chief Executives in State-Owned Enterprises in Transition (C. Lau).
The Role of the International Corporations in Cross-Border Knowledge Transfer in the Semiconductor Industry (P. Almeida, et al.).
Strategic Interaction, Knowledge Sourcing and Knowledge Creation in Foreign Environments-An Analysis of Foreign Direct Investment in R&D by Multinational Companies (W. Kuemmerle).
Controlling Unique Knowledge Development as the Basis of Sustained High Performance (W. Bogner & P. Bansal).
INTERCONNECTED FIRMS: THE ROLE OF COOPERATION, TRUST AND GOVERNANCE.
Goverance of Interorganizational Partnerships: A Comparison of US, European and Japanese Alliances in the Pharmaceutical Industry (P. Bierly & E. Kessler).
Strategic Alliance Formation and Market Evaluation: Effects of Parent Firm's Governance Structure (R. Hoskisson, et al.).
Corporate Boards' Line of Reasoning-Comparison Between Corporate Governance in Poland and Sweden (J. Dzialo, et al.).
Successful Technology-Based Strategic Alliances: An Entrepreneurial Perspective (G. Meyer & S. Alvarez).
Strategic Alliances and Blocks: Cooperative Behavior as a Driving Force for Their Evolution (A. Ariño & C. García-Pont).
The Virtual Organization: A Special Mode of Strong Interorganizational Cooperation (J. van Aken, et al.).
How Firms Can Benefit from Collaborating within R&D Consortia (C. Mothe & B. Quelin).
Acquiring Partners' Capabilities: Outcomes of Scale and Link Alliances Between Competitors (P. Dussauge, et al.).
Relative Absorptive Capacity, Trust, and Interorganizational Learning in International Joint Ventures (P. Lane, et al.).
Understanding Trust to Build Strong Relationships in Organizations (C. Portales, et al.).
Value Appropriation in an Interconnected World (C. Park).
Index.