Jackson / Shaw | Mastering Fashion Buying and Merchandising Management | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 216 Seiten, Ebook (PDF)

Reihe: Macmillan Master Series

Jackson / Shaw Mastering Fashion Buying and Merchandising Management


1. Auflage 2000
ISBN: 978-0-230-36514-8
Verlag: Macmillan Education
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 216 Seiten, Ebook (PDF)

Reihe: Macmillan Master Series

ISBN: 978-0-230-36514-8
Verlag: Macmillan Education
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



The first academic textbook covering European retail fashion buying and merchandising. It provides a unique insight into best practice across the fashion industry.
Jackson / Shaw Mastering Fashion Buying and Merchandising Management jetzt bestellen!

Zielgruppe


Lower undergraduate

Weitere Infos & Material


Introduction.- Role of Buying and Garment Technologist.- Role of Merchandising.- Design.- Market Planning for Fashion Retailers.- Buying and Law.- Merchandise Planning.- Sourcing and Supply Chain Management.- Stock Management and Distribution.- Retail Formats and Visual Merchandising.- Future Trends in Modern Buying and Merchandising.- Glossary.


TIM JACKSON is Principal Lecturer at the London College of Fashion specialising in luxury brand management, fashion buying and marketing. Tim had previously worked in fashion retail management and buying for a number of UK brands including Burton, Jaeger, Dash and Harrods. He consults on fashion branding and writes as both a journalist and academic researcher on fashion businessDAVID SHAW is one of the UK's leading fashion marketing& retailing academics and writers, working freelance with many international universities including the Institute Marangoni and The Dublin Institute of Technology. He has worked from shop floor to director level for many of the UK's largest fashion companies including Bhs, Debenhams, Top Shop and BurtonThey are authors of Mastering Fashion Marketing



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.