Aligning Ethics, Social Performance and Governance
Buch, Englisch, 235 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 331 g
ISBN: 978-3-030-20159-3
Verlag: Springer International Publishing
This book responds to key issues in strategic management control by studying the interplay between ethics, social and environmental performance and governance. Grounded in research but written with practitioners and students in mind, it addresses the most up-to-date issues pertaining to ethical insights into management accounting and accountability.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Controlling, Wirtschaftsprüfung, Revision
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Historical Perspectives on Strategy, Ethics and Management Accounting.- Chapter 2. Trust in Management Accounting: From Transparency to Confidence.- Chapter 3. Corporate Social Responsibility and Accounting for Externalities.- Chapter 4. The Ethics of Management Accounting: Innate or Learnt?.- Chapter 5. Ethical and Accountable Management Accounting: Mission Impossible?.