Buch, Englisch, 224 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 226 mm, Gewicht: 318 g
Literacy, Identity, and the Schooling of Young Black Males
Buch, Englisch, 224 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 226 mm, Gewicht: 318 g
ISBN: 978-0-8077-6105-2
Verlag: Teachers College Press
Through research data and conversations among teachers, readers will explore the impact that trauma has on the lives of African American students, examine how their own identities and perceptions of these students influence their text selections and instruction, and identify the conditions that need to be present to engage African American male students in literacy.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Multikulturelle Pädagogik, Friedenserziehung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie