Buch, Englisch, 195 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 276 g
Managing Affect, Intimacy and Value
Buch, Englisch, 195 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 276 g
ISBN: 978-3-030-08264-2
Verlag: Springer International Publishing
Gender and Relatability in Digital Culture will be of interest to students and scholars across a range of disciplines including gender studies, cultural studies, sociology, and media studies.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
Weitere Infos & Material
1. Do you relate to this? Femininity, affective intimate cultures and neoliberalism.- 2. Managing relatability: feeling rules and the practice of moderation.- 3. The classificatory reader: relating to others through digital texts.- 4. Intimacy and value: telling the self through figures.- 5. The practices and politics of a relatable brand.- 6. Relatability, feminism, and the shifting sexual contract.- 7. Ambivalence and attachment: some final reflections.




