Buch, Englisch, 312 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 421 g
Reihe: The Arts in Higher Education
Buch, Englisch, 312 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 421 g
Reihe: The Arts in Higher Education
ISBN: 978-3-030-10290-6
Verlag: Springer International Publishing
Explores how the performing arts contribute to high impact practice and recommends the implementation of best practices in the role of the performing arts in liberal education
Case studies provide a roadmap for educators to leverage the performing arts in higher education classrooms, increasing performing arts participation in general education
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Why Frame the Performing Arts as High-Impact Practice?.- Chapter 2. First-Year Seminars and Experiences.- Chapter 3. Common Intellectual Experiences.- Chapter 4. Learning Communities.- Chapter 5. Writing-Intensive Courses.- Chapter 6. Collaborative.- Chapter 7. Undergraduate Research.- Chapter 8. Diversity and Global Learning.- Chapter 9. Service Learning/Community-Based Learning.- Chapter 10. Internships.- Chapter 11. Capstones.