Kennard | Teaching Mathematically Able Children | Buch | 978-1-85346-798-1 | www.sack.de

Buch, Englisch, 96 Seiten, Format (B × H): 210 mm x 297 mm, Gewicht: 274 g

Kennard

Teaching Mathematically Able Children


2. Auflage 2001
ISBN: 978-1-85346-798-1
Verlag: David Fulton Publishers

Buch, Englisch, 96 Seiten, Format (B × H): 210 mm x 297 mm, Gewicht: 274 g

ISBN: 978-1-85346-798-1
Verlag: David Fulton Publishers


This work aims to help primary and secondary teachers to recognize and teach mathematically able pupils. Roy Kennard reviews the characteristics of the very able pupils and shows how these characteristics are reflected in the National Curriculum for Mathematics. He goes on to show how: mathematically able children can be challenged through problem solving and interactive discussion; and the use of in-depth case studies and other examples of pupils' work makes it possible for teachers to see the consequences of the approaches discussed.

This text also considers whole school organizational and leadership approaches and should be useful to school management teams or "gifted and talented coordinators." This revised and updated second edition should be of interest to teachers, advisers, lecturers and students with an interest in securing effective provision for mathematically able pupils.

Kennard Teaching Mathematically Able Children jetzt bestellen!

Zielgruppe


Academic and Professional Practice & Development


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1 Perspectives on the characteristic mathematical abilities of able children; Chapter 2 Mathematically able children and the National Curriculum; Chapter 3 Pupils' self-perceptions; Chapter 4 Teaching approaches that challenge mathematically able pupils; Chapter 5 Organisational approaches for challenging mathematically able pupils; Chapter 6 Case study 1: Working with able Year 9 pupils; Chapter 7 Case study 2: Industry links; Chapter 8 Case study 3: Working with able Year 6 pupils; Chapter 9 A note on mathematical achievement and gender; Chapter 10 Conclusion; Chapter 11 A note on resources;


Roy Kennard is Mathematics Adviser, City of Sunderland



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.