A Radical-Normative Perspective
Buch, Englisch, 274 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 1320 g
ISBN: 978-3-540-66892-3
Verlag: Springer
This book opens a new field within business science: management philosophy. This discipline gives a thorough and critical foundation of a theory of management and leadership beyond any talk of "value-based" management, and "ethical accounting". It presents an uncompromising picture of the real leader through a set of leadership virtues, focusing on human duties, not on human rights. The book demonstrates that only through philosophy it is possible to establish a genuine science of management, overcoming the pressures of functionalism, opportunism and pragmaticism, inherent in the hyper-modern corporation shaped by high-tech and information advantages.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
Weitere Infos & Material
Management or Leadership.- Dialogue or Metalogue.- The Virtues of Leadership.- Space and Time in Management.
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