Toward a Culture of Peace
Buch, Englisch, 235 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3115 g
ISBN: 978-1-349-47939-9
Verlag: Palgrave Macmillan US
In order to determine how history education can be harnessed to reduce conflict attitudes and intentions and create a culture of peace, this book examines how history curricula and textbooks shape the identities of their students through their portrayals of ingroup and outgroup identity, intergroup boundaries, and value systems.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
Weitere Infos & Material
Introduction 1. Identity-based Approach to the Formation of Peace Culture in History Education 2. Forms of Social Identity 3. Meaning of National Identity 4. Borders: From Divisive to Inclusive Borderlines 5. Collective Axiology: From Moral Denigration to Universal Morality 6. Nation Building and National Identity Formation Conclusion