Play in Public Space
Buch, Englisch, 266 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 3567 g
ISBN: 978-981-13-0682-2
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Humangeographie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Spiele-Programmierung, Rendering, Animation
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wissenssoziologie, Wissenschaftssoziologie, Techniksoziologie
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- Part One: Discourses and Ideologies.- 2. A Definition and Brief History of Location-based Games (2001-8).- 3. ‘The City Becomes the Game’s Playground’: Discursive Claims.- Part Two: The App Ecology.- 4. Location-based Gaming’s Second Phase (2008 – present).- 5: Location-based Gaming Apps and the Labour of Play.- Part 3: City-funded Location-based Games.- 6. Urban Policy and Participatory Planning Location-based Games.- 7. Wayfinding and Codemaking in the City of Melbourne.- 8. Conclusion.