Lewis / Kelly | Science and Technology Education and Future Human Needs | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 198 Seiten, Web PDF

Lewis / Kelly Science and Technology Education and Future Human Needs


1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-4831-9094-5
Verlag: Elsevier Science & Techn.
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

E-Book, Englisch, 198 Seiten, Web PDF

ISBN: 978-1-4831-9094-5
Verlag: Elsevier Science & Techn.
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



Science and Technology Education and Future Human Needs is a collection of papers that tackle concerns in the education of future scientists, particularly concerns in identifying techniques and resource material. The title first covers the impact of science on society, and then proceeds to tackling the relevance of science. Next, the selection talks about the revision of science curricula. Chapter 4 deals with science education and the needs of developing countries, while Chapter 5 talks about problems in implementation. The sixth chapter covers the balance between technology and environment in development, and the seventh chapter tackles the nutritional concerns in national development. In the last chapter, the text talks about addressing human needs first before developing science and technology. The book will be of great interest to individuals concerned with the progress of science and technology.

Lewis / Kelly Science and Technology Education and Future Human Needs jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1;Front Cover;1
2;Intuitive Predictions and Professional Forecasts: Cognitive Processes and Social Consequences
;4
3;Copyright Page;5
4;Table of Contents;8
5;Acknowledgements;6
6;Chapter 1. Intuition, lay predictions, and professional forecasts;10
6.1;1.1 The role of prediction in daily life;10
6.2;1.2 Lay predictions and professional forecasts;12
6.3;1.3 Intuition and prediction;14
6.4;1.4 The intuitive core of professional forecasts. Or: Why do we need a social psychology of prediction?;17
7;Chapter 2. Social psychological theories of prediction;23
7.1;2.1 Early attempts: Prediction as an interaction of situational characteristics and individual factors;23
7.2;2.2 The role of cognitive structures and processes in predicting: Tversky and Kahneman's heuristics concept;39
7.3;2.3 Contributions of other modern judgement research;62
7.4;2.4 Laboratory versus "real world" use of heuristics;86
8;Chapter 3. Expanding and testing modern concepts for prediction;100
8.1;3.1 Part 1: Individual factors and prediction;100
8.2;3.2 Part 2: From individual predictions to professional forecasts;128
9;Chapter 4. The relevance of psychological concepts to the problem of prediction;151
9.1;4.1 The credibility of predictions;151
9.2;4.2 How to evaluate predictions;159
9.3;4.3 Integrating theoretical concepts;164
10;References;171
11;Index;186



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.