Liberman / Newburry | Internationalization, Innovation and Sustainability of MNCs in Latin America | Buch | 978-1-349-43848-8 | sack.de

Buch, Englisch, 204 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 268 g

Reihe: AIB Latin America

Liberman / Newburry

Internationalization, Innovation and Sustainability of MNCs in Latin America


2013. Auflage 2013
ISBN: 978-1-349-43848-8
Verlag: Palgrave MacMillan UK

Buch, Englisch, 204 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 268 g

Reihe: AIB Latin America

ISBN: 978-1-349-43848-8
Verlag: Palgrave MacMillan UK


Presents research findings and theoretical developments in the International Business field, with special emphasis on the issues of internationalization, innovation and sustainability in Latin America.

Liberman / Newburry Internationalization, Innovation and Sustainability of MNCs in Latin America jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction 1. Maintaining a Global Competitive Advantage: Sustainable Tourism in a World Heritage Site in Peru; James Patrick Johnson and Ronald Rivas 2. Foreign Direct Investment in the Water Sector in Latin America; Frederico Araujo Turolla 3. Absorptive Capacity in Franchising System: Empirical and Comparative Dimensions from Brazil; Rogerio Stival Morgado and Afonso Fleury 4. Brazilian Franchising Networks: Degree of Internationalization and Current Status; Livia Lopes Barakat, Sherban Leonardo Cretoiu and Mayara Ximenes Dalbem 5. Private Equity Investments in Emerging Markets, National Governance and Geographic Distance: The Case of Latin America, 1996-2009; Santiago Mingo, Francisco Morales and Marc Junkunc 6. The Internationalization of Brazilian Fast-Food Chains: A Marketing Failure?; Gilberto Figueira da Silva, Angela da Rocha and Henrique Pacheco 7. Challenges in Strategy and Management of Multinational R&D Centers in Emerging Markets: Perspective from a German Headquarters in the Chemical Sector; Osmar Mitsuo Saito, Roberto Carlos Bernardes and Marcos Amatucci 8. Internationalization of Asian MNCs in Brazil: Factors and Motivations; Mario Henrique Ogasavara and Gilmar Masiero


James Patrick Johnson, Rollins College, USA

Ronald Rivas, Canisius College, USA

Frederico Araujo Turolla, ESPM/PMGI, Brazil

Rogerio Stival Morgado, Universidade de São Paulo, Brazil
Afonso Fleury, Universidade de São Paulo, Brazil
Livia Lopes Barakat, Fundação Dom Cabral, Brazil
Sherban Leonardo Cretoiu, Fundação Dom Cabral, Brazil
Mayara Ximenes Dalbem, Fundação Dom Cabral, Brazil
Santiago Mingo, Universidad Adolfo Ibanez, Chile
Francisco Morales, Universidad Adolfo Ibanez, Chile
Marc Junkunc, University of Miami, USA
Gilberto Figueira da Silva, Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro, Brazil
Angela da Rocha, Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro, Brazil
Henrique Pacheco, Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro, Brazil
Osmar Mitsuo Saito, Centro Universitário da FEI, Brazil
Roberto Carlos Bernardes, Centro Universitário da FEI, Brazil
Marcos Amatucci, Escola Superior de Propaganda e Marketing, Brazil
Mario Henrique Ogasavara, University of Fortaleza, Brazil
Gilmar Masiero, University of Sao Paulo, Brazil



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.