Buch, Englisch, 194 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 245 g
ISBN: 978-1-349-43597-5
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Tingjin Lin explores the conflict between self-interest and the provision of equality of opportunity facing educators in China. Provincial leaders prove reluctant to equalize education when doing so means sacrificing their future promotion.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Verwaltungswissenschaft, Öffentliche Verwaltung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Developing Bureaucratic Framework 3. Personnel Rules and Education Equalization 4. 1994 Tax Reform and Provincial Fiscal Dependency 5. Personnel Rules, Fiscal Dependency and Education Inequality 6. Conclusions