Buch, Englisch, 180 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 330 g
ISBN: 978-1-349-32257-2
Verlag: Palgrave Macmillan UK
In The Woman's Place is in the Boardroom the authors put the business case for more women on company boards. In the next book they explained how to achieve it. Here the authors discuss the role women directors can play in the reform of corporate governance systems following recent financial, crises in leadership, governance and the economy.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
Introduction The New World The Implications of The New World For Leaders and Leadership Engagement of the Genders Lessons from the FTSE 100 Cross-Company Mentoring Programme The International Perspective Nurturing Tomorrow's Leaders Quotas and Pipelines From Leaders to Leadership References Bibliography