Longford | Models for Uncertainty in Educational Testing | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 285 Seiten, eBook

Reihe: Springer Series in Statistics

Longford Models for Uncertainty in Educational Testing


Erscheinungsjahr 2012
ISBN: 978-1-4613-8463-2
Verlag: Springer US
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

E-Book, Englisch, 285 Seiten, eBook

Reihe: Springer Series in Statistics

ISBN: 978-1-4613-8463-2
Verlag: Springer US
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



A theme running through this book is that of making inference about sources of variation or uncertainty, and the author shows how information about these sources can be used for improved estimation of certain elementary quantities. Amongst the topics covered are: essay rating, summarizing item-level properties, equating of tests, small-area estimation, and incomplete longitudinal studies. Throughout, examples are given using real data sets which exemplify these applications.
Longford Models for Uncertainty in Educational Testing jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1 Inference about variation.- 1.1 Imperfection and variation.- 1.2 Educational measurement and testing.- 1.3 Statistical context.- 2 Reliability of essay rating.- 2.1 Introduction.- 2.2 Models.- 2.3 Estimation.- 2.4 Extensions.- 2.5 Diagnostic procedures.- 2.6 Examples.- 2.7 Standard errors.- 2.8 Summary.- 2.9 Literature review.- 3 Adjusting subjectively rated scores.- 3.1 Introduction.- 3.2 Estimating severity.- 3.3 Examinee-specific shrinkage.- 3.4 General scheme.- 3.5 More diagnostics.- 3.6 Examples.- 3.7 Estimating linear combinations of true scores.- 3.8 Summary.- Appendix. Derivation of MSE for the general adjustment scheme.- 4 Rating several essays.- 4.1 Introduction.- 4.2 Models.- 4.3 Estimation.- 4.4 Application.- 4.5 Choice of essay topics.- 4.6 Summary.- 5 Summarizing item-level properties.- 5.1 Introduction.- 5.2 Differential item functioning.- 5.3 DIF variance.- 5.4 Estimation.- 5.5 Examples.- 5.6 Shrinkage estimation of DIF coefficients.- 5.7 Model criticism and diagnostics.- 5.8 Multiple administrations.- 5.9 Conclusion.- 6 Equating and equivalence of tests.- 6.1 Introduction.- 6.2 Equivalent scores.- 6.3 Estimation.- 6.4 Application.- 6.5 Summary.- 7 Inference from surveys with complex sampling design.- 7.1 Introduction.- 7.2 Sampling design.- 7.3 Proficiency scores.- 7.4 Jackknife.- 7.5 Model-based method.- 7.6 Examples.- 7.7 Estimating proportions.- 7.8 Regression with survey data.- 7.9 Estimating many subpopulation means.- 7.10 Jackknife and model-based estimators.- 7.11 Summary.- 8 Small-area estimation.- 8.1 Introduction.- 8.2 Shrinkage estimation.- 8.3 Regression with survey data.- 8.4 Fitting two-level regression.- 8.5 Small-area mean prediction.- 8.6 Selection of covariates.- 8.7 Application.- 8.8 Summary and literature review.- 9 Cut scores forpass/fail decisions.- 9.1 Introduction.- 9.2 Models.- 9.3 Fitting logistic regression.- 9.4 Examples.- 9.5 Summary.- 10 Incomplete longitudinal data.- 10.1 Introduction.- 10.2 Informative missingness.- 10.3 Longitudinal analysis.- 10.4 EM algorithm.- 10.5 Application.- 10.6 Estimation.- 10.7 Summary.- References.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.