Loparo | The Social Effects of Economic Thinking | Buch | 978-1-137-49788-8 | www.sack.de

Buch, Englisch, 138 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2961 g

Loparo

The Social Effects of Economic Thinking


2014. Auflage 2014
ISBN: 978-1-137-49788-8
Verlag: Palgrave MacMillan Us

Buch, Englisch, 138 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2961 g

ISBN: 978-1-137-49788-8
Verlag: Palgrave MacMillan Us


The book explains how social outcomes result from the influence of economic ideas which are themselves strongly impacted by the distribution of power in society. The book examines policies and programs of contending interests, emphasizing the importance of socio-economic issues stemming from quasi-economic stagnation.

Loparo The Social Effects of Economic Thinking jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Ideas versus Vested Interests 2. A Political-Economic History of the U.S. 3. Economic Growth and its Constraints 4. Stagnation, Employment, and Income Distribution 5. Public Policy in the 21st Century 6. The Social Consequences of Economic Thinking


William Van Lear is a professor of Economics at Belmont Abbey College, Belmont, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.