Mexican Immigrant Entrepreneurs in Los Angeles
Buch, Englisch, 211 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 413 g
ISBN: 978-3-319-73714-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziale Ungleichheit, Armut, Rassismus
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Sozialethnologie: Familie, Gender, Soziale Gruppen
Weitere Infos & Material
List of Figures.- List of Tables.- Preface and Acknowledgements.- 1. Introduction: The Social Ecology of Disadvantage for Mexican Immigrant Entrepreneurs.- 2. Hardline Policies, Blocked Mobility and Immigrant Entrepreneurs.- 3. Re-Producing Economic Inequality Across the U.S-Mexican Border.- 4. Mexican Segregation: Good or Bad for Business?.- 5. Gendered Differences Among Mexican Immigrant Shopkeepers.- 6. From “Illegal” to Neighborhood Shopkeeper: How Legal Capital Affects Business Performance.- 7. Conclusion: Making it in Business from the Outside-In.- Appendices.- References.- Index.