Sexuality, Authenticity, Celebrity
Buch, Englisch, 205 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 398 g
ISBN: 978-3-030-14214-8
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies: Homosexualität, LGBTQ+
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. ‘Real’ queers on television: from heteronormativity to compulsory authenticity.- 3. Queerness as authenticity in reality TV.- 4. Born This Way: Authenticity as Essentialism in Reality TV.- 5. Resurgent Heteronormativity in Reality Pop.- 6. Working and werking: Queerness, labour and neoliberal self-branding in reality TV.- 7. Conclusion.