Buch, Englisch, 118 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 288 g
ISBN: 978-3-031-09260-2
Verlag: Springer International Publishing
This Palgrave Pivot examines the history of literacy with illiterate and semi-literate people in mind, and questions the clear division between literacy and illiteracy which has often been assumed by social and economic historians. Instead, it turns the spotlight on all those in-between, the millions who had some literacy skills, but for whom reading and writing posed difficulties. Its main focus is on those we have often labelled ‘illiterates’, rather than those who enjoyed full competence in reading and writing in modern society. In offering a historical perspective on the ‘problem’ of illiteracy in the modern world, it also questions some enduring myths surrounding the phenomenon. This book therefore has a revisionist objective: it intends to challenge conventional wisdom about illiteracy.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte: Ereignisse und Themen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
Weitere Infos & Material
1. Introduction: Illiteracy Myths.- 2. The War on Illiteracy.- 3. Illiteracy and Power.- 4. Illiteracy and Schooling.- 5. The Literary Culture of the Illiterate.- 6. The Literary Continuum.