MacNiven | Creative Morality | Buch | 978-0-415-00029-1 | www.sack.de

Buch, Englisch, 246 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 486 g

MacNiven

Creative Morality


1. Auflage 1993
ISBN: 978-0-415-00029-1
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 246 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 486 g

ISBN: 978-0-415-00029-1
Verlag: Routledge


Creative Morality is a philosophical study of moral dilemmas. Western moral thought has relied on two basic ethical perspectives - Utilitarianism and Kantianism - to resolve dilemmas. MacNiven argues that no real progress can be made with modern moral problems unless these tradtions are coherently synthesised. The book deals with diverse topics such as academic honesty, medical confidentiality, terrorism and euthanasia and the hypothetical dilemmas used are based on real life situations so that theory might be tested against reality. Yet the solutions are not definitive because, as MacNiven demonstrates, creativity is an intrinsic characteristic of moral thought.

MacNiven Creative Morality jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction 1 Private spaces 2 Western moral traditions 3 Academic honesty 4 Experimental ethics 5 Urban terrorists 6 Gentle exits 7 Moral quandary 8 Women’s voices 9 Global ethics 10 The expanding moral universe


MacNiven, Don



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.