Buch, Englisch, 177 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 469 g
Understanding Strategies and Choices on Our Plates
Buch, Englisch, 177 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 469 g
Reihe: Springer Texts in Business and Economics
ISBN: 978-3-031-74506-5
Verlag: Springer
This textbook provides an introduction to the socioeconomics of food. Aimed mostly at students of economics and related social sciences, it explains how food markets function and what social and cultural factors influence the processes of food production and consumption. It also discusses the role of food producers, intermediaries, and consumers and examines the dynamics of prices, trade, and externalities.
The book also highlights cultural and demographic processes and moral behaviors that shape production and consumption practices. Furthermore, it discusses issues of food quality, ethics, and politics. Readers are also introduced to food databases and methods of data processing.
Zielgruppe
Upper undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Primärer Sektor
- Naturwissenschaften Agrarwissenschaften Agrarwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Wirtschaftssektoren & Branchen: Allgemeines
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften: Ernährung & Gesellschaft
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Producers.- Chapter 3. Consumers.- Chapter 4. Dealing with Externalities.- Chapter 5. Food Policies and Prices.- Chapter 6. Food Trade.- Chapter 7. Databases and Their Potential.- Chapter 8. Research Approaches.- Chapter 9. Concluding remark.