Buch, Englisch, 177 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 3544 g
ISBN: 978-3-319-57170-6
Verlag: Springer International Publishing
Fills a gap by examining the agency of community actors in education for sustainable peace
Argues convincingly for the importance of exclusivity and open deliberation in education modeling
Applies the lenses of complex adaptive systems and conflict resolution to understand a wide range of themes and challenges to education within fragile societies
Employs a mixed methods approach, drawing on case study research and extensive interviews
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Konflikt- und Friedensforschung, Rüstungskontrolle, Abrüstung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Friedens- und Konfliktforschung
Weitere Infos & Material
1. Introduction to Education for Sustainable Peace .- 2. Historical Narratives, Conflict and Education .- 3. Impeding Access to Quality Education: Culture, Gender and Funding .- 4. Education at the Heart of Extremism .- 5. The Role of Innovation in Education for Sustainable Peace .- 6. Learning from Practice: Peacemakers as Educators .- 7. Collaborative Learning, Relational Responsibility and Resilient Communities.