Marshall | Reading Plato's Dialogues to Enhance Learning and Inquiry | Buch | 978-0-367-63636-4 | sack.de

Buch, Englisch, 234 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 346 g

Reihe: Routledge International Studies in the Philosophy of Education

Marshall

Reading Plato's Dialogues to Enhance Learning and Inquiry

Exploring Socrates' Use of Protreptic for Student Engagement
1. Auflage 2022
ISBN: 978-0-367-63636-4
Verlag: Routledge

Exploring Socrates' Use of Protreptic for Student Engagement

Buch, Englisch, 234 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 346 g

Reihe: Routledge International Studies in the Philosophy of Education

ISBN: 978-0-367-63636-4
Verlag: Routledge


This scholarly volume proposes protreptic as a radically new way of reading Plato’s dialogues leading to enhanced student engagement in learning and inquiry.

Through analysis of Platonic dialogues including Crito, Euthyphro, Meno, and Republic, the text highlights Socrates’ ways of fostering and encouraging self-examination and conscionable reflection. By focusing his work on Socrates’ use of protreptic, Marshall proposes a practical approach to reading Plato, illustrating how his writings can be used to enhance intrinsic motivation amongst students, and help them develop the thinking skills required for democratic and civic engagement.

This engaging volume will be of interest to doctoral students, researchers, and scholars concerned with Plato’s dialogues, the philosophy of education, and ancient philosophy more broadly, as well as post-graduate students interested in moral and values education research.

Marshall Reading Plato's Dialogues to Enhance Learning and Inquiry jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction

Chapter 1: A Top-Down Approach: Refining Protreptic through Platonic Thought Experiments

Chapter 2: A Bottom-Up Approach: Reimagining Protreptic by Examining Socrates

Chapter 3: Would the Two Approaches Be Legitimate?

Chapter 4: Would the Two Approaches Be Valuable Enough?

Chapter 5: The Two Approaches in Action

Epilogue


Mason Marshall is Associate Professor of Philosophy at Pepperdine University, US.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.