McCall / Stone | International Strategic Marketing | Buch | sack.de

McCall / Stone International Strategic Marketing



A European Perspective

1. Auflage 2004, 284 Seiten, Gebunden, Format (B × H): 189 mm x 246 mm, Gewicht: 726 g
ISBN: 978-0-415-31416-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd


McCall / Stone International Strategic Marketing

As Europe moves towards becoming a truly single European market, its contribution to global marketing grows. This topical text expands upon existing international marketing theory and synthesizes it with colourful examples of relevant international marketing practice. Topics covered include:

marketing information systems
marketing research
product development
pricing issues
international promotion
distribution channels.
With a strong theoretical framework, this informative text draws out the key issues within the developing European Union and the role it plays in marketing around the globe. Its excellent pedagogy (including case studies, summaries, text boxes and a website torun alongside), helps make it avaluable resource foracademics and professionals alike.
Visit the Companion website at www.routledge.com/textbooks/0415314178

Weitere Infos & Material


1. Introduction to International Marketing 2. Framework for International Marketing 3. European Marketing 4. International Marketing Information Systems: Marketing research 5. International Product Development 6. International Pricing 7. International Promotion 8. International Channels of Distribution 9. International Marketing Planning and Implementation


McCall, J.B.
Marilyn Stone is a Senior Lecturer at Heriot-Watt University, Edinburgh, UK specialising in international marketing and logistics.Ian McCall consults in cross-border business management, having previously been a government official marketing tropical products, a marketing and sales manager in the sugar engineering business and a lecturer in international management. He has published numerous books and articles on international business and negotiation.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Ihre Nachricht*
Wie möchten Sie kontaktiert werden?
Anrede*
Titel
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Firma
Telefon
Fax
Bestellnr.
Kundennr.
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.